Aktualności

OSZUSTWO NA PRACOWNIKA BANKU - WYŁUDZONO 113 TYS. ZŁ

Data publikacji 27.03.2024

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Koninie prowadzą postępowanie w sprawie oszusta, który podając się za pracownika banku oszukał mieszkańca Konina. Pokrzywdzony stracił 113 tys złotych.


Wczoraj (25.03.2024) mieszkaniec Konina powiadomił, że zadzwonił do niego mężczyzna, który powiedział, że jest pracownikiem banku. Przekazał mu informację, że jego pieniądze w banku są zagrożone. Oczywiście oszust poinstruował co zrobić, żeby środki dostały się na „bezpieczne” konto bankowe. Polecił dokonać wypłaty pieniędzy ze swoich rachunków bankowwych, a następnie wpłacać pieniądze w kwotach po  4 tys zł we wpłatomacie na rachunek podany przez rozmówce za pośrednictwem kodu BLIK. Niestety poszkodowany uwierzył w te fałszywą historię. Generował kody blik udostępniając oszustom łącznie 113 tys. złotych.

Przypominamy, że oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych.

Jeśli na telefon zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku i poinformuje, że konto zostało przejęte przez hakerów, każdą taką wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. Trzeba się rozłączyć, a następnie zadzwonić na infolinię swojego banku lub pojechać do placówki bankowej. Wtedy upewnimy się, że oszczędności nie są zagrożone.

Pamiętajcie, że hakerzy używają również specjalnego oprogramowania, za pomocą którego podszywają się pod dowolny numer, nazwę banku lub innej instytucji.
 

Działajmy razem, bo każdy może pomóc w walce z oszustami. Aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta, warto tą wiedzę  przekazać swojej rodzinie i znajomym,który nie maja dostepu do internetu, dzięki czemu  w porę mogą zorientować się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy!


 

Powrót na górę strony